emmfa.blogg.se

Att älska

Kategori: Allmänt

Hur mycket kan man älska sina barn egentligen?
Kan man någonsin hitta ord för det?
Hur ska man få dem att lära sig stå på egna ben när man vill bära dem för alltid?
Kommer det kännas annorlunda när de blir äldre?
Kan man släppa taget och låta dem flyga ut i världen?
Eller kommer det göra så ont som det gör när jag tänker på det nu?
Hur ska man klara att finnas där lagom mycket när man vill göra allt för dem? Hur ska man klara att inte göra allt för dem? 
Hur ska man klara att lära dem att klara sig själva? 

Ja, det är tusen frågor som jag tror ingen kan svara på. Man får bara se och lära med tiden. Men det är så märkligt på något sätt. Kärleken till mina barn är nog det härligaste och jobbigaste jag upplevt. Jobbigt för att det är så mycket att det inte får plats någonstans och härligt för att det är så sjukt häftigt att man kan känna så mycket för någon, två stycken t.o.m. När Ella kom så trodde jag att jag aldrig skulle kunna känna mer än så, att jag inte hade mer kärlek i mig att ge. Men så kom Leo och helt plötsligt fanns det ett hav av kärlek till!



Underbara, älskade barn!!
Kommentera inlägget här: